• Apie mus
  • Projektai
  • Stovykla
  • Parama
  • Kontaktai
SINTEZIJA
  • Apie mus
  • Projektai
  • Stovykla
  • Parama
  • Kontaktai

Kas aš esu?

Visuomenėje, kuri vertina kognityvinį pažinimą ir racionalumą, dažniausiai girdime, kad turime daryti tai, „kas turi prasmę“ ir yra „praktiška“. Tačiau toks supratimas sukelia prieštaringą jauseną, kai tuo pačiu siunčiama žinutė „sek paskui savo širdį“. Jausmai – ne tik sujungia, bet ir griauna, todėl mokėjimas juos suvaldyti ir tinkamai reaguoti, yra vienas svarbiausių kokybiškų santykių aspektų. Emocinis intelektas itin svarbus mokykloje, asmeniniame gyvenime, santykiuose su aplinkiniais. Todėl verta skirti daugiau dėmesio savęs pažinimui ir trokštamų savybių išsiugdymui. Tada tikimybė sulaukti pasisekimo ir įgyvendinti net pačius slapčiausius savo tikslus tikrai padidės. Žmogus gali valdyti savo emocijas ir pasiekti vidinę ramybę, nepaisydamas išorės aplinkybių. Suprasti, kad gali pasiekti tokią būseną, kokią nori pasiekti. Paplitusi nuomonė, kad mūsų gyvenimą iš esmės lemia genetiškai paveldėtas ir nekintantis tam tikro koeficiento intelektas. Tačiau kodėl kartais aukštą intelekto koeficientą turintiems žmonėms nesiseka, o į proto galiūnus nepanašūs asmenys gyvenime puikiai tvarkosi. Emocinis intelektas parodo, jog gyvenime svarbiausius etinius sprendimus lemia jausmų galia ir mastas. Impulso vergai, kuriems stinga savitvardos, nepasižymi ir dorove. Gebėjimas kontroliuoti savo impulsus yra charakterio tvirtumo ir valios pamatas. Kita vertus, nesugebėdami suvokti artimo poreikių ar jo nevilties, negalime būti ir rūpestingi. Šiandien mums labiausiai ir stinga savitvardos ir užuojautos. Pasitelkdami itin turtingą mūsų tautosakos palikimą – pasakas ir pasakojimus, legendas, patarles, pokštus ir anekdotus, tikėjimus, papročius, mįsles ir pan. – siekiame ugdyti moksleivių emocinį intelektą. Situacijų žaidimai, juose atpažįstant save ir kitus, padės formuoti visavertę asmenybę, gebančią pažinti ir atpažinti sudėtingą savo ir kito žmogaus jausmų pasaulį, sugebėti jį valdyti bei kurti darnius ir tvarius tarpusavio santykius.
Picture
Edukacijas parengė ir veda poetas ir tarpdisciplininių menų kūrėjas Julius Žėkas; baigęs skulptūros, fizikos, lietuvių filologijos, literatūrologijos, kultūros vadybos ir politikos studijas; kuriantis, organizuojantis ir kuruojantis įvairius kultūros ir meno bei neformaliojo švietimo projektus; vien su emocinio intelekto ugdymo programomis per paskutinius metus vedęs jau per kelis šimtus edukacijų įvairiose Lietuvos mokyklose.
Edukacijos 1-12 klasėms
REZERVUOTI
Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • Apie mus
  • Projektai
  • Stovykla
  • Parama
  • Kontaktai