Norėdamas pats mesti rūkyti, elektroninę cigaretę 2003 m. išrado kinų farmacininkas Honas Likas, kurio paties tėvas mirė nuo rūrymo, pakirstas plaučių vėžio. Labai gaila, tačiau karščiausiais elektroninių cigarečių gerbėjais tapo ne buvę rūkoriai, o vaikai ir jaunimas. Epidemijai prilygstantis elektroninių cigarečių populiarumas kelia didžiulį susirūpinimą medikams, pedagogams, tėvams. Pigios, kvapnios, visiškai „nekaltai“ atrodančios elektroninės cigaretės šiandien jaunam žmogui tapo mados reikalu. Smalsumas, noras neišsiskirti iš bendraamžių, paaugliškas prieštaravimas tėvams, bandymas taip išgyventi kokias nors vidines santykių ar statuso nesėkmes, neišmanymas ir nežinojimas kitos medalio pusės – tai tik dalis priežasčių, dėl kurių pradedama rūkyti. Ką bekalbėti apie tai, kad gauti tokį įrenginį visiškai nesudėtinga, – juos bendraamžiai platina net mokyklose. O į elektroninės cigaretės užpildus visai nesunkiai pridėjus lašą psichoaktyvių medžiagų ir potyriai tampa visai kitokio lygio! Tokiame kontekste tampa būtina ugdyti jaunų žmonių sąmoningumą bei atsakomybę, priklausomybes bei psichoaktyvių medžiagų vartojimo sukeliamas problemas pristatant ne tik kaip galimą sveikatos problemą, bet kartu ir kaip kultūrinį bei socialinį reiškinį. Edukacijoje, skatinant bendravimą, siekiama problematiką pamatyti per asmenines patirtis. Situacijų žaidimų ir pavyzdžių pagalba susipažįstame su naujausiomis mokslinėmis išvadomis apie elektronių cigarečių daromą žalą, sužinome, kad priklausomybė mėgsta draugiją, o ir tai, kad būtent nikotinas dažniausiai tampa pirmuoju „raktu“, atveriančiu duris į priklausomybių pasaulį. Edukacija skatina pačius moksleivius ieškoti atsakymų, išsakyti savo nuomonę, klausti ir prieštarauti.
|